Australia

Efter att åter igen genom lidigt en natt på Greyhound Bus så stod jag på Sydney's gator igen !!! Av alla städer jag vart till så lär jag säga att Sydney ligger i en egen liga!
Det är något speciellt över denna stad - med mindre än 24tim i staden så försökte jag göra det mesta av min sista dag i Australia... och va vore inte bättre än att spendera det med...ja men visst.... henne känner vi igen!

Helen... gamla goa galna Helen från Liverpool och jag sammanstrålade och chattrade av oss allt vi gått igenom sen sist vi sågs i Cairns.
Passade på att göra en mild pubcrawl  innan det var dax for mig att pallra mig tillbaks till vandrahemmet och packa om inför min resa till New Zeeland.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Kan inte riktigt fatta att det är 12 veckor (81dgr) sen jag först damp ner i Sydney och nu ska jag vidare.
Med över 1000 foton rikare XX,XXXkr fattigare och det allra viktigaste en erfarenhet och ett minne för livet rikare!!
Jag lär erkänna att jag trodde backpackerlife skulle vara lättare än vad det var... det låter så häftigt när man hör hur folk har backpackat runt om i världen men för mig var det tufft i början.
Det tog ett tag innan jag kom in i det och det är inte så att jag avråder folk att backpacka runt om i världen tvärt om ... men jag är nog inte en riktig backpacker... jag är nog lite för bekväm av mig.
Att packa den där väskan är något jag verkligen avskyr och att se eländet i den!!!
Samma kläder om och om igen... det är knappt någon skillnad på fotona...endast bakgrunden.

-Och jag har ett par månader kvar!!!

Ensamheten var jobbig i början...men den kom man snart över.... man är ju trots allt inte helt ensam!!!
Det är bara att babbla på för det finns så många som är ute här och reser ensam, bara att övervinna blygheten och dra igång maskinen - man är liksom inte van att prata med helt främmande människor s där - vi svenskar är väl inte sånnan så jag tror inte det bara är jag som person och man vill inte tränga sig på... men det släppte snabbt och nu går munnen utan att man tänker på det.

Det är och kan vara riktigt kul att prata med nya människor och höra om deras erfarenheter - människor kommer och de går om vart annat och det är oftast ett få tal som man verkligen försöker hålla kontakt med och kommer mötas upp med när man kommer hem från backpacker livet.
De andra finns det en stor risk att man ramlar på ocksa...i allafall när man reser... för när man kommer ensam till en ny stad så springer man alltid på någon som man träffat tidigare.
Att som i går gå i vimlet av Sydney och höra en ynklig liten asiatisk röst ropa "AnnaAnnaAnna".... på deras speciella dialekt  och helt plötsligt står en sånn där mini människa framför mig och hoppar.... det är ju kalas roligt .... jag skrattade gott åt det !
Ibland kan det  bli pinsamt värre för man har ju träffat ett antal manniskor under resan och namnen kommer och går  och det kan bli lite förmycket för min lilla hjärna 

Lär säga att jag har varit flitig resenär och avklarat i stortsett hela Australien iallafall det jag har velat se men nu ska det bli skönt att lämna Australien- de sista veckorna på östkusten har vart som rena rama Spanien så det ska bli skönt att ta sig till New Zeeland.

anna + brud


Kommentarer
Postat av: Lollo

Hej Anna!
Du skal være glad for du er i Australien - det pisser ned i Europa!!! Surt surt vejr :( Du ser dejlig brun og glad ud - tror det har været godt for dig med en tur LAAAAANGT væk ; )
knus
Lollo

2006-12-17 @ 13:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback