Brisbane, Australia

Det var riktigt skönt att komma till Brisbane och få ett break från stränder och turisthysterin....efter 12tim på bussen gled vi in på bussterminalen i Brisbane och efter att orienterat mig till mitt vandrahem så checkade jag in och gick sen för en mindre upptäcks vandring i området innan det var dax att krypa i säng och ladda för en heldags turistande i Brisbane.
Var ute och vandrade med arbetsklassen som rusade fram mot Down Town.... jag var nog den enda som lunkade runt och den enda i shorts och linne med sikte på Botanic Garden där jag hade planen att äta min frukost.
Att turista går numera som på räls... jag strosar gatorna upp och ner i centrum sen glider jag in på turist informationen för att ta reda på det smidigaste sättet att se stan på kortast tid .... sakert kort är alltid City Sightseeing bussarna... vilket jag slog till med. Och runt hela Brisbane - on- off!!

      

Eftersom min tid här i Australien börjar rinna ut!!! ... kan inte ens fatta att jag är har och har faktiskt klarat av den första delen av min resa.
Jag var iallafall tvungen att ta tag i den sista veckans planering och det var ingen ide att skjuta upp det som jag alltid försöker göra... man har inga förpliktelser alls om backpacker -inte mer än att man ständigt lär planera och fatta beslut om vad man ska göra och vart man ska åka näst.
Kan säkert i era öron låta kalas kul men jag lär säga att när man har hållt på i 2 1/2 månad så är det inte så kalas kul att planera och samla information och välja blad 100tals resebolag där skillnaden är minimal.
Lyckades iallafall få ordning på de sista dagarnas planering och lyckats bekräftat min utresa från Sydney så nu kan jag bara följa schemat och infinna mig på respektive plats och klockslag den sista veckan!!!
Har till och med fått lite planerat inför New Zeeland.... måste nämligen boka boende för både Jul och Nyår och när man inte direkt vet vad som kommer hända för det år ju lååååååååååångt dit ! så blir det lite knöligt men har iallafall beslutat vart jag ska försöka infinna mig.

Så samman fattningsvis kan man säga att jag vart himla kreativ dessa tva dagar i Brisbane och ser fram emot tre avslappnande semester dagar på Fraser Island.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Halloj!
Hoppas du får det trevligt. Tack för dina mail!

2006-12-08 @ 23:01:48
Postat av: Linda Andersson

Glöm inte att är VARMT välkommen att hälsa på syrran.
De bor i Oamaru, på sydön mellan Christchurch och Dunedin.

Du når henne på 0064 343 177 18.

Du kan fira svensk jul där om du vill.....

Ha det fortsatt gott!!

kramar

Postat av: Ida

... och jag saknar dej massor!
kramar

2006-12-13 @ 17:39:25
URL: http://stammen.blogg.se
Postat av: Jenny och Micke

Hallå!
Tänk att få strosa omkring i sol och värme istället för regn och rusk.
Vi är allt lite avundsjuka på dig!
God Jul och Happy New year
Önskar nya husägare i Avesta

2006-12-13 @ 19:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback