Ho ho Merry Xmas!

Till er Alla en riktigt Go'Jul...

Anna
------------------------------------------------------------------------------

Julafton och strålande sol och värme över Nelson...kan det bli bättre... ja' om man fick vara hemma i Österby. Vad är en jul utan Österby... ingen jul alls så jag lär säga att det inte direkt känns som jul... framför allt att jag går runt i shorts och linne och bekymmar mig för att jag brännt mig av den sablars starka solen. Trots mulet och regn spelar ingen roll man bränner sig förbaskat ända! Så jag antar att ligga på stranden i 6 tim är en utesluten aktivitet.
Det var ju julaftonsmorgon och jag passade på att unna mig en engelsk frukost... vad gör man inte när man inte får julskinksmörgas och risgrynsgröt! I stoppad tog jag mig en promenad till Center of New Zealand. En vandring upp på ett berg, gång avstånd från Nelson. Vacker utsikt och härligt väder satt jag där och njöt innan jag tog mig ner till stan igen för att satt mig på ett cafe och ta en kall härlig NZ's öl.
Dagen till äran så blev den en smarrig lax till middag, tankte mig... vart går man när man är ensam och vill ha lite gemenskap?! kyrkan...nä nä man går till en irländsk pub...vilket jag även gjorde...tänk vart man än är i världen sa finns det alltid en irländskpub...man är aldrig ensam! En super avslutning på den dagen. Jag grämt mig mest för. Lullade gla' i hägen tillbaks till vandrahemmet för att slå en signal hem och önska dem där hemma en riktigt go'jul... för er julafton hade just börjat när jag kröp i säng

Juldagen strålande sol och varmt fortfarande - vad har hänt...har sommaren äntligen kommit till New Zealand. Juldagen som är NZ'landarnas julafton...allt är stängt jag menar då ALLT och alla är hemma och mumsar julmat - vad gär man för att sysselsatta sig en hel dag... man tar dagsryggsäcken packar med vatten och sen tar man och snor på sig vandringskängorna och ger sig ut på en av de alla vandringstrekks som finns runt om Nelson city. Sen satt jag och lapade sol och drack vin i sallskap av alla andra på vandrahemmet.

Annandagjul.... japp även har har mellandagsrean börjat...men som om ni förstår så blir det inge shopping för Miss Stam...nä nä hon får minsann sitta på ett cafe intill och titta på alla andra som river i hyllorna. Med en ryggsäck på 19,7kg så blir det inge shopping för mig.... det blev dock den stora tvätt dagen .... dags att packa ....efter ett par avslappande dagar i Nelson är det väl på tiden att dra sig vidare.... äntligen slut på julen och åter ett par dagar normalt liv innan nyår klampar på!

Kommentarer
Postat av: Ida

detsamma men de hade varit en mycker roligare jul om du var hemma!
kram sis.

Postat av: Sussi

God Jul semesterfiran!

2006-12-23 @ 15:40:37
URL: http://smurfsusen.blogg.se
Postat av: Hammarn

God jul och gott nytt år stammen!!!!
Visst är det lugnt och skönt på Nya Zeeland............

2006-12-23 @ 20:00:31
Postat av: Maria

Låter som du har det toppen! Skickar en nyårshälsning från Vikmanshyttan. Hoppas du får ett riktigt Gott 2007! Kram

2006-12-29 @ 13:27:31
Postat av: Eva

Jaha du, du firar jul långt bort i år. John är i Sidney över jul så man kan undra vad det är för fel på Sverige?? Läs "jag avundas er". Häftig natur och flora. Kommer att följa din blogg nu när jag vet att den finns.

2007-01-02 @ 10:47:36
URL: http://www.russicus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback