Kaikora , New Zealand

Efter 2 1/2tim resa med Magic Bus Tour genom enormt vacker omgivning vingårdar och fårhagar så hamnade jag i Kaikora som ligger längst kusten mellan Pricton och Christchurch.
Var inbokad på en Swim with Dolphins Tour  
http://www.dolphin.co.nz/kaikoura/Dolphin_Tours/  och äntligen skulle en dröm gå i uppfyllelse.... såg verkligen fram emot det. Men det visade sig att jag inte är någon delfin i vattnet iallafall.....det slutade med mitt livs dyraste spya!
Lyckades få på mig hela munderingen....två lager våtdräckt, huva snorkelgear och fenor. Kom i vattnet och genom led de första 30sek skräck upplevelse av det iskalla vattnet.... plaskade runt bland delfiner i hela 3min... de var överallt helt otroligt sen var det färdigt för min del....sen blev det 3tim stirrande ner i spyhinken! 
Så har jag lärt mig att jag lätt blir sjösjuk  och ska i fortsättningen ägna intresse till landskrabbor istället for delfiner.
Så tyvärr jag fick inte med mig ett enda kort från min delfin tour.... skulle tagit ett kort på spyhinken!
Vad kan jag mer säga om min defin tour.... jo besattningen bytte spyhink var 5;e minut och så fick man en varmfilt.... tro nu inte att jag satt där ensam i ett hörn och spydde nej då jag fick sällskap vart eftersom och tillslut satt vi 8st i rad....det skulle jag nog tagit kort på dock!
Lite besviken och med tom mage klev jag iland och pallra mig tillbaks till vandrahemmet.... för att titta på när folk plaskade runt i bubbelpoolen!!! inte ens det kan jag göra!
Så den följande dagen så ägnade jag mig att det jag vet att jag klarar av .... vandring!
3 tim vandring längst den sk. Top Cliff  Walk  passade mig bättre - får och  får och åter får! 



          



 

Kommentarer
Postat av: Malba & Lasse

Hej Anna!
Verkar som att du har en riktig superresa:). Har inte mailadressen men hoppas du läser detta. Surfa in på Lasses sida: http://www.dalarnashotellrestaurangservice.se
och klicka på knappen kommunikation. Hör av dig sen.
Ha det så gott på resten av resan.
Kram Malin & Lasse

2006-12-20 @ 19:40:58
Postat av: Micke Ericsson

Hej Anna , verkar inte gå någon nöd på dig direkt, skönt att höra !:o) God Jul då dig och fortsätt skriva! Micke

2006-12-21 @ 14:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback