Alice Spring -Boulia-Hughenden- Cairns



Åter igen på bussen... (
www.desertventurer.com.au.)   denna gång bär det iväg 80 mil första dagen rätt ut i öknen och första dagen ägnade vi mesta dels åt att sitta i bussen och stirra ut i öknen -en del bushie stopp längst vägen det var väl allt. Bussen denna gång var en coachbus och vi var hela 27st på denna tur vilket innebär att det var lite svårare att få konakt med folk det blev mest de som satt runt i kring en och jag skaffade mig ganska snart ett par resekamrater... två irländare, en italienare och en skotte... Första natten övernattade vi på en Cattle Station... och ja det var mer eller mindre en gård mitt ute i öknen...helt otroligt att man kan leva så där ( 3 1/2tim till närmsta pub)... vi åt middag framför elden och drönade i säng vid 22 tiden då elektrisiteten stängdes av. Tidig start på andra dagen... men det har det vart enda sen jag började resan! och åter igen en dag i bussen men "endast" 70mil men ett avbrott då vi njöt av utsikten från en klippa och fick en visning av orginal aboriginal konst. Övernattade på ett "hotell" men det var mer som ett vandra hem...men nu hade vi tillgång till en bar och i det sällskapet man var i så blev det att man hängde i baren - har dock lärt mig av mina misstag och slutade i tid denna gång för att orka med att åter igen vara allert och pigg för att inta sista dagen på bussen då vi gjorde ensast 65mil... har nu åkt genom bush, öknen och mot regnskog och vi gjorde ett stopp för att göra en vandring i Wooroonooren National Park ( regnskog) doppade oss vid ett vattenfall innan vi kom in på slutspurten med bussen till Cairns. Slutkörd efter tre dagar på bussen men jag är ändå glad att jag valde buss istället för flyg för att få ta del av the real outback.
  


Kommentarer
Postat av: Maria Olsson

Halloj!
Av en slump hittade jag din blogg!!! Jättekul att läsa om allt du får uppleva. Här hemma i Hedemora/ Vikmanshyttan är allt som vanligt, än så länge är det dock plusgrader (men grått och regnigt). Sköt om dig och ha det så bra! Kram Maria (Jernlunska)

2006-11-21 @ 14:29:08
Postat av: Olsson

Jernlundska så klart!!!!

2006-11-22 @ 10:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback