Cairns ( Cape Tribulation & Daintree Rainforest )

Sliten efter bussresan från Alice Spring men det hindra inte oss från Dessert Venture turen att mötas upp för en öl innan man stupade i sängen.
Första dagen ägnade jag till att strosa runt och bekanta mig med staden...kanon mysig stad men tyvärr känns det som om man kommit till Kanarieöarna. Väldigt turist och här har jag gått och klagat att jag inte träffat några svenskar!de måste ha haft rea på flygbiljetter till Cairns från Skåne! Mekka för skåningarna är nu Cairns.
Hamnade efter ett par timmars strosande och risken för att spendera onödiga pengar på shopping vid stans pool - jo det finns en strande men tyvärr går det inte att bada där pga att det är "sunkstrand " och utan att få sallskap av krokodiler så jag höll mig till poolen + 1000tals andra.
Fick sällskap av mina resekamrater och där hängde vi tills vi såg ut som kräftor och avslutade dagen med en pubrunda innan vi alla skulle skiljas åt - själv hade jag en tidig morgon som väntade för det bar iväg (
http://www.tropicalhorizonstours.com.au/site/cape-tribulation/)  till Cape Tribulation och Dainetree Rainforest som ligger strax norr om Carins. Kanon vackert och jag hade en kanon dag - träffade en jätte trevlig "dam" från Brisbane samt hade en kanon rolig guied som gjorde dagen ännu roligare. Vi tog bussen upp genom Port Douglas och vi gjorde ett stop för att besöka Mossman River Gorge sen fortsatte vi för att göra en batcruise pa Daintree River för att se fåglar,krokodiler och grodor innan vi kom upp till Cape Tribulation där vi åt lunch och strosade längst stranden och njöt av atmosfären där regnskog möter sandstrand. Sen var de dax att inte regnskogen igen som är helt gudomligt att strosa runt i. Sen var det att åter ta sig till Cairns för att stupa i säng.
Tredje dagen jag spenderade  gjorde jag åter vid poolen ... billigaste alternativet - det blåser måttligt så det är riktigt skönt att ligga där och med min erfarenhet så vet jag att det inte är en hit att snorkla. Får min dos av snorkling i Barrier Reef när jag intar Whitsunday Island om en vecka.
Sprang in i John ( Skotte )på stan -en av mina resekamrater från Desert Venture Tour och vi tillbringade resten av kvällen som man gör i skottland...på puben samt slog ihjäl tiden vid poolen dagen efter. Åter packat väskan för att inta Magnetic Island.
See ya'

       


Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

:) Måste vara härligt att träffa skåningar när man är på andra sidan klotet!

kramisar!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback