Ko Samui, Thailand

Så var man har bland alla turister...  all denna turist hysteri borde skrämma mig men det är ganska coolt... jag gillar det på något sätt....
Hamnade vid Samui Beach Resort (
http://www.samuibeachresort.com/hotelgb.htm) vid Lamai... jag får väl vad jag betalat för.... kan man nog säga...men det duger fint och jag stannar lite längre än planerat.
Ja men vad säger man egen säng...eget badrum bara det sen att jag har 15m till poolen 25 m till havet och 15m till baren... ja men jag kan inte direkt klaga. Sol värme och go'mat... jag förstår varför alla svenskar åker hit!
Första morgonen vaknade jag och tittade ut...mulet och det såg mindre lovande ut... men jag har lärt mig nu... man ska inte gå efter vad vädret är kl 06 på morgonen... man ska vänta och titta ut kl 09 då är det sol och fint!... ägnade första dagen till att ligga på stranden bland ett gäng feta holländare.
Blev uppassad av ett par tjejer som rock och slet i mina fötter och armar... fick nämligen manikyr och pedikyr efter att ha förhandlat rejält... det är ju skrämmande billigt.!  Får nästan lite dåligt samvete när man prutar.... det där med prutning har jag inte fattat ...varför hålla på med det varför inte satta ett pris och that's it!!! jag hatar att pruta - det är ju så äckligt billigt ända... men det är en del av proseduren så vad gör man... jo man gör sitt bästa och försöker.
Förutom mina fötter och händer så har även min kropp fått en hel omgång...en åter igen äckligt billig thaimassage fick jag...av en man/kvinna!!! 

Jag hatar att välja...jag är en väg ut i fingerspetsarna och att stå inför flera alternativ får mig att se mörkt....reser man själv som jag gör står man för alla beslut själv så ni kan tänka er vilket helvete jag har haft.... och helvetet har blivit värre!!!! Det finns för mycket att välja på...har ingen aning om vart jag ska åka näst och om jag nu vet vart jag ska åka näst så har jag en miljon med boende att vräka bland... jag hatar det!!! dels för att det är högsäsong och man måste ha tålamod och ringa runt... jag har inget tålamod alls!!!  Sen det är slutet av min resa och jag är bra less på att planera överlag så det passade mig kanon att jag sprang på denna underbara thaikvinna på resebyran som fixade det åt mig!!
Iallafall för den närmsta veckan.
Sol och åter sol kan bli lite för mycket  även för en soldyrkare som jag så jag tog mig en tur runt ön för att få med mig allt vad man ska se.... eftersom mamma vill ha hem mig hel och "ren" så har jag inte gett mig på det här med att hyra scooters...trafiken är ju livsfarlig!!! så jag tog en hederlig guided tur..... men det vissade sig att det bara var transport för chauffören pratade inte engelska! Nå väl fick med mig det mesta av vad man bör se och resterande av tiden på Ko Samui höll jag mig på standen.

1751


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback