Napier - Mt Maunganui , New Zealand.

På vägen med Magic buss upp till Napier gjorde vi tre stopp,det första var vid ett Wildlife Park.... betalade
4$ för att se 4 fåglar men höjd punkten var ju fågeln Kiwi:n..... antligen skulle jag få se min efterlängtade kiwi....och så vissade sig att man inte fick ta kort på den!!!! Katastrof!
Hur som haver nu har jag sett en...eller två till och med...de är ganska stora som en anka typ och virrar runt.
Det andra stoppet var vid Tui Brewery för att under 45min pimpla i oss 3 pints( det ingick i entre priset 2$) sen var det att sitta och knipa i 1 1/2tim tills vi gjorde det andra stoppet för dagen som var vid
Mission Wine Yard.
New Zealands äldsta vingård där vi gjorde en vinprovning kampade mig igenom 10 olika sorter och inte snala man heller - så man var bra trevlig nar man sen gled in i Napier ...vi var i sann god form att vi bestamde oss for att ordnade en BBQ tillsammans -kalas trevligt trots att regnet vrakte ner.


Man springer på samma människor om o om igen så det är egentligen ingen ide att säga hejdå för alla är mer eller mindre på samma rutt så du fortsätter att springa in i dem vart du än kommer.
Vissa stannar längre än andra på vissa ställen men i slut ändan så hamnar man oftast på samma ställe. 
Även fast du inte "hänger" med dem så blir det tillslut att du gör det för det känns som ni känner varandra. Bussen från Wellington var dock relativt många nya ansikten för mig - det är bara en tjej som jag sprungit på om o om igen ....på sydön.
Man börjar lära sig vilka som är tyskar holländare och engelskman samt irländare ...danskar är det ett helt stim av norrman färre väldigt få lär jag säga men vart är svenskarna?? ...det har jag frågat mig för jag springer så sällan på dem och så hör jag alla andra som säger att de har träffat så många svenskar!
Fick det förklarat för mig av en kiwi ( för er som inte visste det så är kiwi inte bara en frukt det är även nickname för en nya zeelandare samt den inhemska fågeln kiwi) 
-han berättade för mig att vi svenskar minglar mer än de andra så där av märks vi inte av lika mycket som de andra!
Vilket kan stamma för på bussen så var det två "mystiska" killar som man inte direkt kunda sätta en nationalitet på!!!
Jag tippade nog på att den ena var en aussie o den andra från tyskland... men det visade sig efter att jag fått rotat fram mitt pass på supermarket då jag köpte öl att de var svenskar.... för helt plotsligt skulle alla titta på mitt hemska passport!
Vem kunde anat att de var svenskar...de vart lika förvanad som jag-men mer att jag var svensk dock!
Min ålder och min nationalitet har vart för många en chock!!!  har lessnat på att visat id/passport om vart annat och att de inte kan tro att jag är hela 32år för jag ser enligt de flesta ut som 25år-
tydligen 18 när jag köpte öl!

Napier är en mysig liten stad på östkusten...blev förvånad för den har så mycket mer än vad man kan läsa sig till.
Nöjd med mitt beslut att stanna två nätter ...det gav mig tillfallet att utforska området -njuta av det härliga vädret och chattra med de andra backpackers.
......................................................................................................................

Fortsatte sedan upp till Mt Mauguni där jag stannade i fem dagar för att bättra på min solbränn-den har ju tyvärr börjat tyna bort här i New Zealand!
Skönt att ligga still på samma ställe ett tag men tyvärr var sängarna något av de värsta slag så ryggen har blivit lite till knocklad.
Första kvällen tog vi ett beach party.... slutade i ett beachparty med regnkläder för det vräkte ner... men inget stoppar trottsiga backpackers.

                

Har haft sällskap av Team UK ( Pippa och Siana) - vi har slagit ihjäl dagarna genom att lyssna pa Pippa's tjat om hennes gubbe hemma i London samt solat o badat och på kvällarna hängt på puben eller i soffan och gått igenom alla gamla filmer man kan komma på.
Mt Maugnui har flera härliga stränder ...  som man kan slå ihjäl tiden på bara vädret häller... annars så är det en liten turist håla paradiset dit alla kiwi's åker till när de är lediga för att vila upp sig
 - samt jag...fär jag behöer verkligen ett break,det är slitsamt att backpacka!!!

 

           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback