Wellington , New Zealand


Har sen sist tagit mig från Lake Tekapo via Christchurch- Kaikora och Picton med bussen för att sen ta färjan över till nordön och huvustaden Wellington.
Har vart regn och rusk de sista dagarna så min förkylning har hållt i sig - så snorig och dann traskade jag runt i Wellington som jag  föll pladask för!
Stor trivs i stan så jag kan varmt rekommendera Wellington....hel mysig... har alla butiker man kan föreställa sig...hog hus,cafe'er och pubarna löser av varandra-nära till havet och grön områden... ja men det är en toppen stad! Ett måste att besöka helt enkelt.
Själv ägnade jag mig åt  fönster shopping!!! sen tog Cable Car upp för att njuta av utsikten över stan....dagen till äran var det sol och varmt och första gången på länge så fick jag gräva fram shortsen....vad har hänt!?  
Det har vart den sämsta sommaren på 70 år har i New Zealand... det är ju strålande...då passar jag på att vara här! 
Men hur som haver sol och värme nu och det är basta att njuta för det lär inte vara länge- slängde på mig vandringskängorna och tog en långpromenad längst strandvägen slå ihjäl lite tid.

                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback