Phuket -Karon Beach / Patong Beach, Thailand

Efter 1tim sömn och efter en slitsam kväll ute med grabbarna satt jag mig på båten till Phuket - en färd jag aldrig trodde jag skulle överleva.
Väl framme vid hamnen i Phuket var det rena rama kalabaliken... taxi gubbar och bussar och 100tals backpackers... själv blev jag lite fundersam vart jag skulle ta vägen och lite halv seg som man var blev det inte så mycket an att jag stod mest och kollade runt och hoppades att det skulle lugna ner sig. 
Men en gammal thaigubbe kom och tjatade
-Taxi Madame....Madame Taxi....
Klämde ur mig att jag skulle till Karon Beach.... någonstanns lär jag ju åka så han klämde in  mig  i taxi kön och helt plötsligt satt jag i en taxin på väg till Karon Beach!
Gubben var så snäll att han svängde om sin dotter som har en resebyrå sa hon fixade in mig pa ett riktigt  lyx dyrt hotell men for stunden orkade jag inte bry mig-det var fullbokat overallt och jag orkade inte strosa runt med min packning.
Lyxsvit blev det.... ingen parad av myror i sängen, inga gekos ( ödlor ) och inga kackorlackor på toan... ja men det e' ju kalas.... efter att sovit i kapp hamnade jag på stranden bland 1000tals andra turister.
Om jag nu trodde Phi Phi var mekkat for svenskarna så hade jag helt fel.... har hela Sverige imigrerat till Phuket?!?! --detta är en enda lång live show tagen ur Sällskapsresan.
Kilometervis av färg glada parasoll och solstolar... har hittils inte sett nagot liknade...helt galet!
Ägnade mina tva dagar på Karon Beach med ett leende på lapparna av allt galenskap, trots tusentals människor så blev det lite ensamt dock- saknade mina galna Kanadensiska grabbar.
För att späda på galenskapet så tog jag mig sen de sista tre dagarna till Patong Beach - det måste vara den största turist fällan i Phuket, tre dagar var mer än tillräckligt!
-Madame massage? Madame Massage?- Madame look! Madame look....good price...happy hour!!!happy hour!!!
Ett djävla tjatande.....
         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback