Magnetic Island, Townville

Efter att tagit Greyhound Bus ner till Townville tog jag färjan över till Magnetic Island och hamnade vid Bungalow Bay Koala Village alldeles next to Hourseshoe Bay .
Bodde i bungalows kanon mysigt och 5min promenad till stranden och 20m till poolen...kan det bli bättre.
Första dagen gick jag en sk wildlife tour och fick hålla i en liten croc och kramas med en koala...som for den delen är väldigt söt men stinker något kopiöst!!
Sen tog jag på mig vandringskängerna och tog en långpromenad på en av öns alla walking tracks och där sprang jag på kändisar -  Annebell och Nicole från Schweitz som jag har om och om igen sprungit på ända sen i Alice Spring så vi tog slag i sak och gick en tur ihop för att sen svalka oss med en liten öl åter igen.
Magnetic Island är en typiskt turist ö och det finns inte så mycket att göra mer än sol bad snorkling och vandring sen det vanliga pubandet... valde att stanna i tre natter på ön innan jag drog på mig ryggsäcken igen för att ta mig vidare ner till Airlie Beach.

  

Kommentarer
Postat av: helena

åååh så fint de va där ¨på stranden, där vill ju jag oxå vara.

2006-11-28 @ 11:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback