Perth - Exmouth ( Kalbarri-Denham-Coral Bay)


Back to the road again... åter igen på bussen (
http://www.easyridertours.com.au/tours/broometime)

men nu bär det av norr över med. Tog sällskap med Helen och Sarah mot Exmouth med Easy Rider tour.... många timmar på bussen korta stop i hettan (+35--+38C tack o lov för aircondition!).

Första stoppet blev Pinnacles Dessert i Nambung National Park- kanon häftigt! men jag lär säga att jag trodde de skulle vara större...den största var bara 4m ...foton kan verkligen lura ögat! det var ungefär det som hände första dagen för resterande satt vi mesta dels i bussen!

Övernattade i Kalbarri... en liten Surfhåla.... sen bar det vidare nästa dag till Natures Windows och gick en tur The Loop och Z Bend Gorges...kanon vackert men fruktansvärt hett och krångligt att klättra när man har korta ben! Sen bar det vidare till Shark Bay och ett stopp vid Shell Beach...( en beach med bara snäckor) Övernattade i Denham.... där det blev ett "lite" kalas då jag träffade folk "hemifrån" ( Norrman!) ...lär säga att jag än så länge inte har sprungit över en enda svensk på min resa så ni kan första att det kändes gott att äntligen få prata lite svenska... verkade dock som om killarna var lika glad att se mig! Kalasande tog lite knäck på mig så följande dagen var lite tung då vi gjorde ett stop vid Monkey Mia innan vi tog oss vidare norr över till Coral Bay för övernattning.

Snorkling i Ningaloo Reef vid Coral Bay... kanon häftigt och jag önskade jag hade mer tid men jag valde att hoppa på bussen och fortsätta norrover mot Exmouth där vi avslutade med att snorkla vid Turquoise Bay ( Ningaloo Reef)...kanon häftigt!!!! Kände mig som Nemo!...fast lite panik lär jag erkänna när jag möter en haj...nu var det dock en "liten " reefshark...men dock ända...en som är uppväxt i Viggen bland mört och aborre!... så när jag flydde i panik så krockade jag med en mega stor sköldpadda!! mega o mega men för mig var den stor...typ 50cm - något jag har lärt mig av Isac's sköldpaddor är att det minsann kan vara elaka... men denna padda blev nog minns lika förvånad av att se mig som jag den ....  tyvärr har jag inte framkallat bilderna från Ningaloo Reef men hoppas på att jag ska få in dem senare.

Har nu valt att stanna i Exmouth för att göra lite mer snorkling i Ningaloo Reef innan jag fortsätter norr över...  


     

 


Kommentarer
Postat av: helena

ååh va du har de bra. jag bli så avis. jag vill oxå snorkla runt, möta hajar å krocka med sköldpaddor, låter ju hur kul som hellst:)

puss pårä

2006-10-31 @ 20:53:33
Postat av: Lollo

Anna! du svømmer med hajer, kæmper med skildpadder og klatrer rundt som en anden Mount Everest champ - hvem havde tænkt det for bare en måned siden!!! ; ) You go girl!!

2006-11-02 @ 18:57:27
Postat av: Fredrik

Hallå Anna!
Du simmar m sköldpaddor och kämpar m hajar. Du verkar ha det skoj.......Bra!
Snorkla inte för djupt i ölglasen bara!
Ha det fortsatt bra.
MVH F.

2006-11-02 @ 22:42:33
Postat av: Pirjo

Jag vill oxååå...Kram! Vi får väl dyka i snön istället!!!!

2006-11-03 @ 15:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback