Byron Bay, Australia

Och jag som trodde hippie var ute.... här hamnade jag i Australiens turist mekka Byron Bay- alla pratar om Byron Bay att det är så kalas där så jag tog och smeckade in 2 1/2 dag vid Byron Bay i mitt speckade schema...tydligen så är även Byron Bay något som skall göras när man är i Australien! Som alla andra städer längst östkusten så var även Byron Bay uppbyggd runt stranden och staden var mer eller mindre fullproppad av hippie butiker som avlöste varann på löpande band. Kan låta lite negativt men det är det absolut inte ...riktigt trevligt och roande att strosa gatan igenom och möta den ena hippien värre än den andra och till låt mig le för det är inte nog med att juldekorationen som är färgsprakande det är även alla som strosar runt har. Ägnade min tid har som jag planerat ...på stranden och gjorde minsta möjliga, njöt av solen och plaskade i havet. Gjorde som sagt var ett tappert försök att leta på ett par byxor inför min New Zeeland resa men en "färgfanatiker" som jag är sa blev det totalt omöjligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback