Fraser Island, Australia

Eftersom jag hoppade över att stanna vid Hervey Bay på vägen ner till Brisbane , efter två dagar strosande bland skyskrapor så var det dax for en tre dagars tur med Goanna Adventures  http://www.goannaadventures.com.au/fraser.php  till Fraser Island.
Fraser Island är en stor sandö som stracker sig utan för Hervey Bay ca.3 tim bilfärd norr om Brisbane så vi knölade in oss (22st) i två jeepar och begav oss mot Rainbow Beach för att ta färjan över till Fraser Island och spinna loss i sanden.

Hamnade i en grupp med 98% chincongare och resterande % var från Tyskland och Ungern och sen självklart guiederna var ju aussies.
Eftersom resesällskapet alltid gör större delen av turen så lär jag säga att det var en lugn och sansad resa... tack o lov för Matt och Pouncher ( Guiederna) för utan dem hade nog resan vart en katastrof för min del!
Men det är ju naturen och miljon som man ska njuta av... absolut helt otroligt vackert och coolt att ha beachen som huvudled.



Finns liksom inga riktiga vägar utan det är bumpande sandstrak som gäller.... jeepjumping med andra ord.
Tyvärr var vädret si så där... kunde vart bättre... det blåste ordentligt men tack o lov så var det varma vindar och vi fick känna på lite regn stänk men det kan man leva med tycker jag... men något beachväder var det alltså inte men lika bra det för vi hade knappt tid att ligga på beachen.
Vi besökte freshwater sjöar...som vi hemma är mer än vana med men här är det mindre vanligt... härligt att ta ett uppfriskande plurr iallafall utan att få salt i ögonen!
Traskade över sanddynor samt besökte regnskogen på ön....lagom mix av allt!
Bästa med turen var dock när jag helt oförberedd fick besök av en dingo's när jag satt utanför vandrahemmet på gräsmattan!
Första reaktionen var ju vilken tanig hund ! innan det klickade till att det var bäst att resa sig upp och försöka bli stor!!!
Den lömade iväg så fint så tyvärr hann jag inte få upp kameran.
Kort och gott... Fraser Island är något man måste göra... sägs det och nu har jag gjort det!!! antagligen börjar det bli lite för mycket för mig så jag uppskattar det inte på samma sätt eller så börjar jag bli himla kräsen turist!
Känner mig lite sliten efter allt flackande och ska nu ta tre dagar semester från semsterandet vid Australiens turistmetropol Byron Bay.....

        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback