Exmouth

Jag måste säga att jag fick en mindre chock när jag kom till Exmouth hade förvantat mig en större stad.När man tittar på kartan ser den relativt stor ut men verkligheten är något annat...Hedemora är rena rama himmelriket jämnfört med denna stad...fast vi har ju inte Ningaloo Reef det var ju den haken också...

Efter att bytt ut Sarah och Helen till en Bernard (+50 kanadesisk dykar freak med lite kvinnliga sidor) så skruttade jag iväg på Scooter Safari med hjälp av guiden Tim första dagen.. hel häftigt - varmt och skönt trots +35C värme eftersom det var en ordentlig vind .. fick verkligen hålla i styret för att inte blåsa av. Som tur var är det inte alltför mycket trafik så det flöt på riktigt bra men att köra på vänster sida är alltid lite komplicerat... nu fanns det dock inte några trafikljus ( det har jag inte sett sen vi lämnade Perth ) eller rondell så det gick fin fint trots att det fanns en korsning!! Ägnade dagen att snorkla i Ningaloo reef vid de diverse stränder längst var 8 mil rutt..tyvärr var det lite för windy för en ikke allt för van snorklare som jag är och inte nog med det -jag blir himla lätt sjösjuk så efter att ha guppat runt en timme och mått bra dåligt och svalt hela Indiska Oceanen så plaskade jag till land för att återhämta mig på stranden och njuta av solen istället. Vi gjorde även ett stopp vid  Malgrove Bay där vi vakade genom vattnet för att få se sköldpaddor,haj och sing rays - himla spännande och imponerande bara en meter ifrån en. Efter att vakat genom vattnet i flera timmar var man måttligt solbränd och slut i benen..jag var dessutom ganska blöt! När de säger att vattnet går bara till knän så går det till midjan på mig så jag hade ett par genom blöta shorts att blåsa ur på scootern på väg tillbaks till en efterlängtad öl.

Andra dagen var det minst lika varm +35C--38C och jag hade beslutat mig för att göra Exmouth men eftersom det blev snart gjort så ägnade jag resterande delen av dagen i poolen och samla krafter till kommande tur upp mot Broome.
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback