Adelaide, Australia


Efter tre dagar on the road var man tillbaks till en storstad.... Adelaide med sina 1.5m invånare... men vart är alla ?!?! 1.5m ska ju vara mer eller mindre som Stockholm men jag lär säga att stan känns mindre.
Jag hade 2 dagar på mig i Adelaide och jag trodde att jag skulle ha fullt upp.... men tyvärr visade det sig vara helt fel... staden hade inte alls något att erbjuda för mig. Vissta är det en fin stad att strosa runt i och så men det räcker då med en dag... tack och lov hade jag fått resesällskap.... Anna från Tyskland roade mig på dagarna och jag är glad för det ...annars hade det vart lite trist.
Så första dagen hann vi med Adelaide City.... och var lite oroliga hur vi skulle fördriva den andra dagen... vi hade för kort tid i stan för att ta oss till Kangaroo Island som är en turist attraktion inte allt för långt från Adelaide men dock för långt för att hinna med på en dag- sprang gata upp och gata ner åter igen och fick med det mesta på en dag...
Andra dagen tog vi oss ut till Port Adelaide  för att njuta av hamnen.... men tyvärr hade inte ens Port Adelaide något att erbjuda mer än att jag hann med att klippa mig....
Vårt sista hopp föll på Adelaides beach Glenelg.... där var det mer drag.

Back to the road.... Perth next stop! 
 
Cheers

Anna o Anna

Adelaide kort

Kommentarer
Postat av: Linda

Är så avis på dig, låter helt underbart och SER helt underbart ut på fotona.
Imorgon bär det iväg på min flygkurs - så snart kanske man kan börja resa lite själva igen!

Stor bamsekram på dig,

Postat av: Fredrik

Tjena! Du ser ut att ha det bra. Varmt och oskönt!? Själv drar jag snart till ett härligt höstregnigt London. Vi syns i Hong Kong.....

2006-10-16 @ 19:02:34
Postat av: Helena

har du de bra där borta i vildmarken?
eller har nåt farligt ätit upp dig?

2006-10-17 @ 20:43:50
Postat av: Syster

Grattis den bästa jag har!!
Saknar dej mest.. kramas.

2006-10-18 @ 00:21:04
URL: http://stammen.blogg.se
Postat av: Louise

TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE ANNA - Jeg ved du hader opmærksomhed - men det får du alligevel, da det jo er din fødselsdag!! Håber du får en rigtig fin dag selvom du er langt væk fra os - SAVNER DIG!!!!
Kys, knus og mange tanker!!
Lollo

2006-10-18 @ 10:52:41
Postat av: Sussi

Grattis på den stora dagen! Käka en krokodil eller två, kram!

2006-10-18 @ 15:14:25
URL: http://smurfsusen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback