Adelaide - Perth- I'm a Nullarbour Traveller

Lite camping lite bush - spännande det vill jag göra!!... jo jo ... men läser man hela texten då innebär det 8 nätters camping! Det lär jag erkänna att jag inte hade räknat med.
Nå väl.. trots min lilla miss så vart det en super lyckad resa... en resa på 410 mil .... från Paris till Moskva!

I en mini buss bumpade vi genom bushen och öknen till civilationen....tidigt som satan stack vi iväg från Adelaide. Vi = jag två tjejer från Liverpool... Sara och Helen... sen hade vi John.... en +45 ensamvarg  från Melbourne och sen hade vi toppen över i:et.... honeymoon couple... vem i helvete åker på en grupp tur när man är på bröllopsresa!?! det måste vara en oskriven lag worldwide... men nej då... självklart så hamnade det ett bröllopspar på min tur till Perth.... perfekt precis vad man behöver...spelar ingen roll vart man tittade så hade man det där paret framför sig med tungan ner i halsen på varandra ( lite respekt tack! ) ...och det forstatte kan jag säga...!

Första dagen gick och andra dagen gick... innan man känner varandra och så men sen så kan man säga att det blev snack... när en slängde av en kommentar ... ja då forsatte det... så det slutade med att vi övriga fyra delade med oss av erfarenheten av att ha ett bröllopspar på bushcamping i 8 nätter.
Och vi är alla överens... man åker inte på grupp camping när man är på bröllopsresa!

Resan var lång... mycket buss men jag lär säga att det var intressant att se hur landskapet förändrades - det började med en bushwalk.... innan vi sa bye bye till trafikljus och civililation! som vi fick gläderligen se 8 dagar senare....ni kan tro vilket jubel det blev för att inte tala om när man fick tillbaks telefon nätet igen
jag trodde Långshyttan var världens ende men jag kan säga att det finns värre hålor! (Förlåt Helena)

Första natten  vi campade i bushen... wow vilken upplevelse... ljudet spänningen och mörkret... att sitta mitt i no-mans-land.... och titta på en stjärnklar himmel och höra ljudet av bushen.... vilken upplevelse... det var det mäktigaste av denna tur vill jag säga.... som följs med valar, sjölejon, delfiner, grottor, stränder, klippor, trädklättring, sandboarding, vinprovning, klippklattring och enorma bushwalks.... helt otroligt roligt och jag lär innerligt säga att mina muskler har fått kanna på. Men som sagt var har man gjort en natt i bushen... så blir det två... och det börjar bli lite kyligare och man saknar el och man saknar vatten och värme och och och ... ja tillslut är det inte så kul att ligga på en madrass och tvistas i en sovsäck och vakna kl 05 på morgon av kyla eller av en galen fågel eller kangru. Kommer dock sakna stunderna framför elden.

Nå, jag lär säga att visst har det vart en upplevelse att bushcampat ... men det får nu dröja innan jag gör det igen.... jag ska nu njuta av Perth!!!! 

http://www.the-traveller.com.au/ap.htm

Lite bilder på min tur.. ..

     
        


Kommentarer
Postat av: Lollo

Hej Anna!
Sikken en masse du oplever!! Kan godt forstå du bliver lidt pissed på det bryllupspar der sidder og storkysser i bussen - UD MED DEM!!!! hahaahah
Du ser godt ud - og du virker superglad for at være afsted - GO ANNA!! Men savner dig stort!!
Kys og knus
Lollo

2006-10-28 @ 10:14:20
Postat av: Anonym

Hej Panna!

Bra att du har det härligt ute i bushen. Fryser ni??

Kram
/A

2006-10-30 @ 09:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback