Perth

De två första dagarna i Perth spenderade jag på beachen ( återhämta mig från bushen).... Cotteslow Beach väster om stan fick äran första dagen...efter ett par timmars pressande kom Helen och Sara för att vara med i matchen... vem ska få brunast mage! Men som vi alla vet hur britterna är så hamnade vi på beach puben. Andra dagen skulle vi prova på något nytt så vi tog oss till Scarorough beach... smackat med folk... men efter ett par timmar så var det folktomt på stranden... bara vi europeer som låg och pressade in i det sista  - en "mindre" strom hade rullat in ... med sand långt ner i halsen så tog vi oss till puben ( åter igen) för att skölja ner det... hade nu fått sällskap av vår bushguide Simon som trots sin lediga dag och att turen var avslutad ville tillbringa lite mer tid med oss - e're inte gulligt så säg! 

Följande dagarna gick åt att utforska Perth som är en alla tiders stad... med lite moln på himlen så kändes det bra att lulla runt i affärer och springa och turista utan att få dåligt samvete och önska att man var på stranden.

Efter att avverkat det man skall se - tyvärr är jag ju ingen museum människa ( till allas förvåningn !) så det blev mest visakortet som fick jobba dessa dagar (och min rygg de kommande månaderna!)...så slöt  jag upp med tjejerna igen för att  ta en öl och tror ni inte vi hittade en Rocka Billy bar.... The Mustang Bar!! Det var inte dåligt med raggare som shejkade loss!! Hade kanon kul och tyvärr till er och min för den delen så hade jag kameran hemma den kvällen.

Väskan är åter igen packad mot ännu varmare bredgrader... lille tur mot Exmouth.


     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback