Ko Lanta , Thailand


Man tror inte det är sant!!! när jag lämnat Ko Samui då ringer Gråberg - ja men snacka höjden om otur...hade ju kunnat stanna o mingla lite me' ^Åke men istället har jag ägnat en hel dag att byta buss 6ggr och åkt lite färja hamnat på Ko Lanta och Khlong Khong Beach   
http://www.ehotelbooking.com/thailand/krabi/lantariviera/index.htm 

  

Här behöver man då inte armbågar och fightas om solplats som på Ko Samui nä nä har trängs man mest med landkrabbor.
Boendet kunde väl vart bättre och lite dyrt ( 900bath ) men med pool  och en myrfarm så kostar det lite extra sen fick jag även en katt och tre ödlor på köpet.
Det blev Jennie och Mattias som offrade sig för en sällskapsjuk Anna  - de var så söta , de hade planerat lite semester och gjorde slag i sak och mötte upp mig. .... kanon kul - vi satt på stranden i en liten hydda och drack lite öl och chattrade ( stackars Mattias!)

          

Med ojämnt antal öl i benen tog jag mig hem i en tuck tuck körd av en "det" (man/kvinna-det finns gott om dem här) och ägnade nästa dag till att återhamta mig från den pådragna mindre skada jag lyckades få kvällen innan.
Sol och bad gjorde sussen för att sen ta en strand promenad bland bråte o elände ( rester fr. tsunamin) till jag hamnade på Jennie's och Mattias beach...eftersom de rester med lite lättare packning än jag så skulle de iväg och införskaffa sig lite kläder så jag hakade på till stan för lite onödig shopping 
( varför inte göra min  ryggsäck lite tyngre!!!), mingel bland turister i massor och tuk tuk tillbaks till Riviera för en lugn kväll för min del.

Har ett par dagar försökt lämna "the love once" men dykt ner emellan åt till Relax Bay då jag saknat sällskap för att titta till deras lilla hippie liv i hyddan .

  

Det blir inte så mycket mer än sol bad och lite mer sol och bad och lite öl emellan åt på stranden o så.....super glad att träffat Jennie o Mattias och fått umgås lite.

Flyttade de sista 2 nätterna ner till deras lilla "hippie beach" för att känna av livet i en hydda och få prata av mig lite mer men nu har jag sagt bye bye o lämna dem till sin semester och för mig att ta mig till
Phi Phi Islands för mer sol o bad!!!

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback