Auckland , New Zealand

 

Jag höll på att få ett psykiskt sammanbrott när jag anlände till YHA International i Auckland...vem springer jag inte på om den hemska snark kärringen som förstörde hela min jul!
Ska man skratta eller gråta... som tur var hamnade jag i ett annat rum! och kunde andas ut och njuta av min tid i Auckland.
Där emot sprang jag på gamla goa Liza . . . . blev överlycklig för hade då inte förväntat mig att träffa på henne - så vi tog en liten pubrunda för att ta igen det som hänt sen vi sist sågs vid nyår.

                                       

Alla säger att det inte finns så mycket att göra i Auckland ... och det kan jag dels hålla med om ...speciellt om man ska försöka hålla sig till mini budget...Sky Tower är dock ett måste att besöka .. så det kosta jag på mig! 

                               


Strosa runt i Auckland gör man ganska snart... uppdrag att finna en klänning till ett kommande bröllop lyckades jag med efter en dags springande in och ut i butiker.
Hur slår man annars ihjäl tiden i en storstad på mini budget - jag ägnade mig åt att springa på bio-sloa i parken och sitta på cafeer kort o gott jag har haft det väldigt avslappnade och skön avslutning på min NZ vistelse och en uppvärmning inför Hong Kong - tror mer eller mindre hela Kina har flyttat till Auckland!
Att träffa på kiwi's hör till sällsyntheterna.

       

Liza lämnade mig tyvärr ganska snart och jag har haft "äran "att chattra me' min fransk/kanadensiska rumskamrat... problemet är dock att hon pratar bara franska och jag engelska!
Hon tjatar på non stop - jag får mer eller mindre bara nicka och le! 
Tyvärr vet hon inte när hon ska sluta... hon maler på och jag fattar inte mycket ..snappar upp lite ord då och då! Värst blev det när hon tog fram 2007års horoskopbok och började läsa upp mitt kommande år- på franska! Suck. Men jag har inte hjärta att vara otrevlig hon är ju  +60 och ensam så jag fick hålla mig till tåls helt enkelt. 


Efter närmare 8 v i New Zealand tar jag mig vidare...de 2 sista veckorna har varit sega och det har kännt som en lång väntan på att få åka vidare.... kännt mig mer än mattad av NZ men tror det är mer att jag är mattad av backpacker livet!
Det finns så mycket mer att göra i NZ än vad jag gjort men efter att jag har en mindre ekonomisk kris och lessnat helt enkelt - jaaaa man kan lessna.... så känns det bra att lämna NZ och börja styra sig hem mot Dalarna!
Japp slänger in handduken - Hong Kong nästa..... sen väntar 3 v på stranden i Thailand innan jag kommer hem till mörker-slask och arbetslöshet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback