Bay of Island ( Paihia) New Zealand


För att slippa spendera en hel vecka i Auckland bestämde jag mig för att ta en tur upp till Bay of Island norr om Auckland.
Hamnade i turist staden Paihia för ett par dagar. Njuta av sol, värme och havet samt backpackers barerna... Jag och Pascell ( Miss Australia) lyckades vinna en Mack Attack...( speedboat tour) på en av barernas lotteri så vi tog slag  i sak och testade på speedboaten.
I klädd i regnkläder och fräcka solbrillor livväst gled vi runt med ett gäng turister i båten... kinderna hängde bakom öronen och håret fick en fin touch!
Kalas kul - sen så var det förstås väldigt vackert!




Jobbat på solbrännan och lyckades bränna magen rejält - har hamnat i ett rum med äldre seniorer backpackers...den äldsta 75år....det finns inga hinder för att inte backpacka...hon har nyss blivit änka och hennes gubbe ville aldrig resa... så nu tar hon igen det hon missat- en riktig krut gumma-sånn vill ja' bli också!

Efter tre nätter i Paihi tog jag bussen till Auckland för att suga i mig det sista av New Zealand innan jag tar mig vidare till Hong Kong!!! Jipeee..... eget hotellrum!!!! Yeaaah!! Can't wait!


Efterlysning!
Ingen som är sugen att åka till Thailand -  har absolut inget emot sällskap!!  : )
-En sällskaps sjuk Anna


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback