Dunedin - Lake Tekapo New Zealand

Bussen tog mig tvärs genom landet till östkusten igen för att hamna i Dunedin, dör tillbringade jag två nätter på ett vandrahem som låg ovan på puben!
Kalas hade det vart om jag inte drabbats av en förkylning och fick knyta mig tidigt  i säng och pimplade te.
Fick inte mycket  turistande uträttat i Dunedin, det blev mer än att strosa runt och suga in doften av pubar cafeer och gamla byggnader-samt te och regn i massor!!! Regn och kallt !

På tal om något annat... hade då aldrig i hela mitt liv hört talas om att Sverige är kännt för avrundning ...
när man är på supermarket och handlar så sitter det en lapp när man betalar... This Supermarket using Swedish rounding!! Inte dåligt... tänk att vi kan vara kända för en sånn sak...
Har lyckats dumpa av 3kg packning...vilket var behövligt... 3kg på väg hem med post!
Ser fram emot att dra på mig ryggsäcken nu.

---------------------------------------------------------------------------------

Fortsatte min rundresa  från Dunedin norr över mot Lake Tekapo... liten håla stor sjö!
Fler får- fler kossor- fler hjortar och fler kaniner som ploppar upp på de gröna fälten. 


        

  

---------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback