Hong Kong


Eftersom jag har en hel vecka här i Hong Kong...och det är lite att ta i...så har jag inte begett mig över till Hong Kong Island än....men på min tredje dag så tog jag mig i kragen och begav mig över till Hong Kong "down town" för att utforska och ta i tu med listan i min Hong Kong bok


    


En hel dag sprang jag och miljoner andra fram och tillbaks.... innan jag tog färjan över till Kwoloo igen för att hamna på en Irländsk bar och vila benen och svalka strupen.
Väntade in klockan till solnedgång för att sen beskada en Ljus show som går av stapeln kl 20 var kväll vid hamnet. Kanon vackert och mäktigt!


        

På vägen hem gjorde jag ett besök vid Temple Market ( nattmarknad) för att trängas lite mer...
(det är ju sånn gemenskap i det har landet : ) speciellt när man tar t-banan på morgon timmarna till down town)
"Missi missi shoppi shoppi"...... no no missi missi no shoppi shoppi si du... de är för söta miniatyrer med dollar tecken i ögonen- kan man tänkas jag känner mig ganska lång med mina 1.54m - ibland tom som en jätte... de'e ju så små o gulliga.
Vilket fall så gav inte marknaden något... det finns en hel del att fynda och  vraka i men det är då ingen kvalite. Bara ett stenkast från där jag bor har vi en annan marknad The Ladies Market... varför den heter så vet jag inte för det är då inte bara damkläder där .... så var dag när jag går hem så försöker jag klämma mig igenom ...bara för att suga in atmosfären och trängas lite mer. 

     

Fjärde dagen tog jag ett besök till Posten för att skicka hem lite packning som jag släpat runt på......sen tog jag färjan till on Lantau Island. Där tog jag bussen från Mui Wo upp till The Big Buddha.... japp den var stor den!

  


Resten av dagen strosade jag runt på Hong Kong Island bland skyskrapor, slipsnissar och turister innan jag tog mig över till Kowloon och Mong Kok....home sweet home again.

1704


Kommentarer
Postat av: helena

nu står de inte på förrens du kommer hem
då blir de minsann feest=)

2007-02-07 @ 18:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback